Városlista
2025. november 28, péntek - Stefánia

Hírek

2021. Január 01. 14:28, péntek | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Változik a bankkártyás fizetési folyamat a jegyértékesítő csatornákon

Változik a bankkártyás fizetési folyamat a jegyértékesítő csatornákon

Az online csatornákon vonatjegyet vásárló utasokat érintő változás,

hogy 2020. december 31-től az Európai Unió szabályozásához alkalmazkodva Magyarországon is kötelező a kétlépcsős hitelesítés minden mobil- és online fizetés esetén a vásárlást kezdeményező fél azonosítására.

Minden jegyvásárláskor a fizetés során plusz lépéseket kell tenni a tranzakció biztonsága érdekében, így a fizetési folyamat lassabbá és körülményesebbé válhat. Az egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítási lépések szükségesek. A MÁV START és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, azonban előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások is szükségesek.

A vasúttársaság kéri, hogy a mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt az utasok ellenőrizzék, hogy a bank vagy a kártya kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy az adott banknál a fizetési folyamathoz további alkalmazás telepítése is szükséges, illetve a telefonszám helyes megadását is meg kell ismételni. Célszerű meggyőződni arról, hogy a MÁV alkalmazás legfrissebb verzióját használja-e a telefon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.

A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét, illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelét is meg kell várni. Előfordulhat, hogy a hitelesítés miatt egyszerre több alkalmazást is kell használni a telefonon. Ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál.

Az online jegyvásárlások során fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Telenor hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából +36 70 499 4999).

Ezek érdekelhetnek még

2025. November 28. 07:31, péntek | Életmód

Szallas.hu: télen is népszerű a Balaton a belföldi utazók között

A foglalások 13 százalékával a Balaton a negyedik legkedveltebb belföldi úti cél a téli időszakban - közölte a Szallas.hu csütörtökön az MTI-vel, friss foglalási adatai alapján.

2025. November 28. 07:28, péntek | Belföld

Orbán Viktor: azért utazok Moszkvába, hogy biztosított legyen Magyarország energiaellátása

Azért utazok Moszkvába, hogy télre is, és a következő évre is biztosított legyen Magyarország energiaellátása, megfizethető áron -