Városlista
2025. szeptember 7, vasárnap - Regina

Hírek

2020. Október 28. 13:49, szerda | Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Új buszok a fővárosi és elővárosi közlekedésben

Új buszok a fővárosi és elővárosi közlekedésben

Új, légkondicionált, alacsony padlós, teljes egészében állami forrásból vásárolt buszokkal bővül az elővárosi buszflotta Budapesten és környékén.

A 30 Mercedes Conecto G csuklósbusz a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel, és Pécel, Gyál, Csepel, Szigetszentmiklós, valamint a 17., 18. és 21. kerületek közlekedését szolgálja majd ki. Az új buszok nyár óta fokozatosan álltak forgalomba a Volánbusz hálózatában.

A Volán autóbusz-állományának fiatalítása fontos lépés Magyarország buszstratégiájának megvalósításában és a fenntartható, környezetbarát közösségi közlekedés feltételeinek megteremtésében. A mostani beszerzés része a Volánbusz 2019 és 2022 között zajló járműpark-megújítási programjának. Év végéig a tervek szerint további 574 darab új, két- és háromtengelyes, dízelüzemű, helyközi kivitelű autóbusz beszerzésére ír ki közbeszerzési pályázatot a társaság. Eredményes közbeszerzési eljárást követően 2021 tavaszán köthető meg a nyertessel a szerződés.

A teljes egészében állami forrásból vásárolt 20 új csuklósbusz mellé a mai napon újabb 7 busz érkezett. Október végére megérkezik a megrendelés következő 3 darabja, így november elejétől már mind a 30 Mercedes-Benz Conecto G közlekedhet majd Pécelről, Gyálról és Szigetszentmiklósról a fővárosba. Az agglomeráció mellett jelentős részben budapesti utasokat is szolgálnak majd Budapest 17., 18. és 21. kerületében is.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kiemelte: A kormány Budapest fejlesztésekor is arra törekszik, hogy könnyebbek, élhetőbbek, egyszerűbbek legyenek a magyarok hétköznapjai. Budapest legyen lakosságbarát és felhasználóbarát város. Budapest fejlesztésében a kormány természetesen együttműködik a városvezetéssel. Budapest fejlesztésének legfontosabb területe a közlekedés. A közlekedés érinti a legtöbb budapestit, mindannyiunk életére hatással van, ehhez szükséges a legtöbb közösségi erőforrás és munka, és a közeledés gyakorolja a legnagyobb hatást környezetünkre és a városi közérzetre. A budapesti közösségi közlekedés támogatásának és fejlesztésének részeként, a kormány 100%-os finanszírozásával forgalomba áll 60 darab új, korszerű autóbusz az elővárosi és a budapesti közlekedésben, ezek beszerzésére a kormány 6 milliárd forintot biztosított. A buszok vadonatúj, akadálymentes, légkondicionált, fedélzeti utastájékoztató képernyőkkel és kamerákkal, valamint utasszámlálóval ellátott, környezetbarát járművek. A most forgalomba állított buszok is megerősítik azt a tényt, hogy Budapest nem csak a belvárosból áll. A kormány vallja: Budapest minden lakója, minden kerülete és minden városrésze egyenragú, a külső kerületekben lakókat is megilleti a jó közlekedés.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az Európai Unió klímapolitikai célját, hogy 2050-re nulla százalékra csökkenjen a közlekedésben a szén-dioxid-kibocsátás, csak hatékony, fenntartható, versenyképes tömegközlekedés kialakításával érhetjük el. A Volánbusz és a MÁV júliusi integrációja óta gőzerővel dolgozunk a két közösségi közlekedési ágazat összehangolásán, célunk, hogy 2022-re létrejöjjön a tarifaközösség. Az évi 800 millió utasnak olcsó, versenyképes, vonzóbb közösségi közlekedést szeretnénk biztosítani, azonban az integráció egy hosszú folyamat, ami természetesen magában foglalja a vasúti csomópontokra történő autóbuszos ráhordás kiépítését. A pályafelújításokon túl folytatni kell a vasúti jármű- és buszpark megújítását is, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a menetrendi összehangolás maradéktalanul megtörténhessen.”

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta: az új Mercedes-buszok olyan vonalakon állnak forgalomba, amelyek mutatják, mennyire szorosan összetartozik az állami fenntartású agglomerációs és a fővárosi fenntartású helyi közösségi közlekedés. A péceli 169E szolgálja ki a rákoscsabai, rákoskeresztúri ingázókat is. A gyáliakat Budapesttel összekötő 84E, 89E, 94E, 294E járatok egyúttal a XVIII. kerület számára jelentenek kapcsolatot a 3-as metróhoz. Csepel, Halásztelek és Szigetszentmiklós buszközlekedése szoros egységet alkot. Ezek a buszok államiak, Volánbusz-üzemeltetésűek, de Budapest és a BKK rendszerébe való történelmi illeszkedésük miatt kékek. Mindegyik irányba, Pécel, Gyál és Szigetszentmikós felé is dolgozunk azon, hogy a buszok mellett vagy helyett a távolabbi jövőben a hévek és a vasút is nagyobb szerephez jusson. Budapest és az agglomeráció közlekedése egységes egész, melyben az integrációt fokoznunk kell. A fővárosi és elővárosi buszközlekedés szervezeti integrációjára, a regionális tarifaközösségre és akár a szervezetileg is közös városi-elővárosi közlekedésszervezőre számos jó példát látunk több európai fővárosban is. Ebbe az irányba kell tovább haladnunk - azzal, hogy a Volánbusz nemrég a MÁV irányítása alá került, újabb lehetőség nyílt a szolgáltatások jobb összehangolására.”

Pafféri Zoltán a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a 30 új autóbusz forgalomba helyezésével a fővárosi agglomerációban szolgáló 56 járműből álló csuklós flotta több mint fele megújul, aminek köszönhetően az érintett állomány átlagéletkora a jelenlegi majdnem 6 és félről 3 évre csökken. Az autóbusz-társaság vezetője hozzátette, hogy a már megvalósult beszerzéseknek köszönhetően az elmúlt két évben 866 új és újszerű autóbusz állt forgalomba a Volánbusznál és jogelőd társaságainál. 2021 év végéig pedig a tervek szerint további 574 darab új, két- és háromtengelyes, dízelüzemű, helyközi kivitelű autóbuszt szerez be a Volánbusz.

Az új alacsonypadlós, klimatizált buszok kerekesszékkel vagy babakocsival is használhatók – hasonlóan a BKV és a VT Arriva által Budapesten már üzemeltetett Mercedes Conecto G csuklósokhoz. A 37 ülő- és 76 állóhelyet kínáló járművek a korábbiaknál tágasabbak. A hathengeres, 360 lóerős dízelmotorok a legkorszerűbb, EURO 6D környezetvédelmi normának is megfelelnek, így csökken a károsanyag-kibocsátás is. A buszokba néhány biztonsági, diagnosztikai, és utastájékoztatási rendszert Debrecenben, a magyar szállítónál építik be és a forgalomba helyezés is itt történik – így, bár a buszokat Törökországban gyártják, az új járművekben hazai hozzáadott érték is van.

A Volánbusz vidéki városok számára hatvan ugyanilyen buszt vásárolt – ezek sárga, fehér és szürke fényezésben – például Győrbe, Székesfehérvárra kerültek.

Az új csuklós autóbuszok megrendeléséről szóló megállapodást 2020. március 5-én írta alá a Volánbusz Zrt. és a Volán Buszpark Kft. az ITK Holding Zrt. leányvállalatával, az Inter Traction Electrics Kft.-vel. A beszerzés értelmében egy éven belül 90 darab új generációs Mercedes-Benz Conecto G típusú jármű kezdi meg szolgálatát a közlekedési vállalatnál. A buszok egyharmada, mintegy 30 busz a fővárosi és elővárosi közlekedés segítését és a buszflotta fiatalítását szolgálja majd, míg a fennmaradó 60 darab vidéki nagyvárosokban – többek között Székesfehérvárott és Győrben – teljesít szolgálatot. Budapest és az elővárosok kiszolgálását segítő 30 új buszra a Volánbusz 3,2 milliárd forintot, míg a 60 új vidéki buszra a Volán Buszpark Kft. közel 6,3 milliárd forintot fordít.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Helyi

Bajnokok Ligája - Elindultak a budapesti döntő előkészületei

A Puskás Arénában lezajlott a labdarúgó Bajnokok Ligája budapesti döntőjének előkészületeit beindító első munkaértekezlet.

2025. Augusztus 17. 00:00, vasárnap | Helyi

Vida Beni ismét gokartban!

Augusztus közepén rendezték az RMC Hungary Gokart Országos Bajnokság IV. fordulóját, ezúttal Kecskeméten.

2025. Július 24. 07:25, csütörtök | Helyi

95 907-en nyertek felvételt a magyar felsőoktatásba

Az elmúlt másfél évtized legsikeresebb felvételije az idei, 95 907-en nyertek felvételt a sikeres, megújult magyar felsőoktatásba

2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége

Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb