Hírek
2020. Július 06. 10:57, hétfő |
Helyi
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG
További négy tram-train járművet rendelt a MÁV-START

Egy szerdai kormányhatározatnak megfelelően a MÁV-START lehívta a négy darabos opciót a Stadler Rail Valenciával kötött tram-train járműbeszerzési szerződés alapján.
A MÁV-START és a Stadler Rail Valencia 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc plusz opcionálisan négy darab jármű beszerzéséről. Ezek lesznek Magyarország első vasút-villamosai, azaz tram-train járművei, amelyek Szegedet és Hódmezővásárhelyt kötik össze a szükséges városi villamos-pályahálózat kiépítése, illetve a meglévő vasúti vonalszakasz felújítása után. A négy szerelvény összesen - a jelenlegi napi középárfolyamon - mintegy 9,2 milliárd forintba (25 336 862 Euró + 110 477 754 forint) kerül.
A további négy tram-train jármű beszerzésének célja a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely belvárosai között – versenyképes közlekedési módot teremtve a gépjárművekkel szemben. A kisebb gépjárműforgalom hatására csökkenhet a városok közötti közúti torlódás és a közlekedés okozta környezeti terhelés.
A nyolc járművel 20 perces követési idő lenne tartható, a plusz négy szerelvénnyel csúcsidőszakokban akár 15 percenként is indíthatók a vasút-villamosok.
További fontos szempont volt az opció lehívásához, hogy a tervezett kötelező karbantartások vagy például balesetek miatti javítások idejére is megfelelő mennyiségben állnak majd rendelkezésre a járművek.
A dízel-villamos hibrid tram-trainek 216 férőhelyes (76 fix, 16 darab felhajtható ülés, 4 mozgássérült hely, 120 fő állóhely 4 fő/nm kapacitással) STADLER CityLink típusú vasút-villamosok 600 voltos elektromos üzemmódban Szeged és Hódmezővásárhely villamos vonalán 50 km/h-ás maximális sebességgel haladhatnak a KRESZ előírásai alapján (a konstrukciós sebesség villamos üzemmódban 70 km/h). A két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 km/h-ás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkezik majd. A négy multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsi szállítása is megoldható. A tram-train járművek a hatályos biztonsági szabványok szerint készülnek.
A Stadler tájékoztatása szerint a nyolc darabos megrendelésből az első jármű őszre érkezik. A mintegy egy éves futópróbát és engedélyeztetési eljárást követően várhatóan 2021 őszétől állhat forgalomba mind a nyolc. A most megrendelt négy szerelvény pedig 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Helyi
Bajnokok Ligája - Elindultak a budapesti döntő előkészületei
A Puskás Arénában lezajlott a labdarúgó Bajnokok Ligája budapesti döntőjének előkészületeit beindító első munkaértekezlet.
2025. Július 24. 07:25, csütörtök | Helyi
95 907-en nyertek felvételt a magyar felsőoktatásba
Az elmúlt másfél évtized legsikeresebb felvételije az idei, 95 907-en nyertek felvételt a sikeres, megújult magyar felsőoktatásba
2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Külföld
Donald Trump szervezett bűncselekmények miatt sürget vádemelést Soros György és fia ellen
Donald Trump amerikai elnök Soros György és fia ellen bűnszervezet vezetőjeként elkövetett bűncselekmények miatt sürgetett vádemelést szerdán.
2025. Augusztus 28. 07:50, csütörtök | Életmód
ÉKM: új időszámítás a Balatonnál, első a természeti értékek és a közhasználatú területek védelme
Valódi mérföldkőhöz érkezett a Balaton védelme, mivel a Magyar Közlönyben megjelent a tó vízparti területeinek területfelhasználási követelményeiről szóló kormányrendelet (BATÉK).