Városlista
2025. december 13, szombat - Luca

Hírek

2016. November 23. 16:47, szerda | Helyi

Több mint 100 cég csatlakozott a Köszönjük Neked! országos kampányhoz a fizikai munkát végzők megbecsüléséért

Több mint 100 cég csatlakozott a Köszönjük Neked! országos kampányhoz a fizikai munkát végzők megbecsüléséért

Mától a Keleti pályaudvaron tekinthetők meg a kampány plakátjai

Több mint 82000 munkavállalót foglalkoztató 102 vállalat csatlakozott az országos, hat állomásos Köszönjük Neked! kampányhoz, amelynek záró eseményét a fővárosban rendezték meg, az akcióhoz idén csatlakozó MÁV-csoport Keleti pályaudvari járműjavító telephelyén. Az ország több kiemelt régióját megcélzó kampány szervezőinek célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a fizikai dolgozók megbecsülésére és megköszönjék értékes munkájukat. A Köszönjük Neked! plakátok mától egy hónapon át tekinthetők meg a Keleti pályaudvar Lotz-csarnokában.


Égető probléma, hogy egyes kiemelt régiók munkaerőhiánnyal küzdenek. Emellett komoly kihívást és országos problémát jelent a fizikai munkások toborzása, és kölcsönzése, illetve a jó munkaerő megtartása. Egyértelmű, hogy manapság már „nem sikk” fizikai munkát végezni, pedig nélküle szinte leállna a mindennapi élet. A probléma érzékeltetésére először regionális szinten, Miskolcon aktiválták a Köszönjük Neked! kampányt 2014 végén, amely során fotósorozatban mutatták be a helyi cégek fizikai munkásait. Ez a program akkor nagyon sokat jelentett a fizikai munkavállalóknak és munkáltatóiknak, így megszületett az ötlet, hogy legyen a kampány országos. Az elmúlt időszak munkaerő piaci tendenciái is ennek igényét támasztották alá: országos szintű kihívással nézünk szembe.

A program szervezőinek célja, hogy átformálják a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és a Köszönjük Neked! kampány keretében megköszönjék értékes munkájukat.

A szeptemberben indult országos kampány során a programhoz csatlakozó cégek maguk javasolják azt a kollégájukat, akit a vállalat arcaként szeretnének bemutatni, és aki nemcsak az elmúlt időszakban, de a jövőben is képviselheti a kollégákat. A hat állomáson – Győr, Pécs, Szolnok, Veszprém/Ajka, Tatabánya, Budapest – több mint 82 ezer munkavállalót foglalkoztató 102 cég csatlakozott a kampányhoz, így több mint 100 fizikai munkavállaló arcát és inspiráló történetét ismerhettük meg. A Köszönjük Neked! plakátok a Keleti pályaudvar Lotz-termében láthatóak mától egészen december 22-ig.

A kampányhoz idén csatlakozott a MÁV-csoport is, amelynél a közel 38 ezer munkavállaló több mint kétharmada dolgozik fizikai munkakörben. A hatékony munkaerő-utánpótlás érdekében a MÁV-nál a múlt év végén új és költségkímélő toborzási módszert vezettek be, amelynek lényege, hogy a vállalat a saját infrastruktúráját, kiterjedt hálózatát és eszközparkját felhasználja, így a vonatok kijelzőjén és a vasútállomáson a hangosbemondás révén is toboroz fizikai dolgozókat.

Boronkai Gergő, a MÁV kocsirendezője, a Köszönjük Neked! kampány egyik budapesti nagyköveteként elmondta: másfél éve jelentkezett a vasúttársaság álláshirdetésére. Korábban sok helyen dolgozott, de a MÁV-nál úgy érzi, hogy számítanak rá és megbecsülik a munkáját. Boronkai Gergő már több képzést is elvégzett, a beszédében kiemelte: A MÁV-nál lehetőség van a továbbtanulásra, a fejlődésre, a munkatársai nagyon rendesek egymással, mivel fontos a csapatmunka.

„Fontos, hogy ne csak számokként, statisztikai adatokként lássák a fizikai munkásokat, hanem személyes történetekként és arcokként, akik minden nap csodát tesznek és megkönnyítik az életünket. A célunk az volt, hogy átformáljuk a köztudatban a fizikai munkát végzők megítélését és felhívjuk a figyelmet a fizikai dolgozók munkájának megbecsülésére. Látva a csatlakozó cégek számát és a visszajelzéseket, úgy gondolom, hogy sikerült elindítani egy pozitív folyamatot”- mondta Vidó Csilla, a HRC Group Köszönjük Neked! kampány ügyvezető igazgatója.

A HRC Group több mint egy évtizede foglalkozik fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével, amely már évek óta hatalmas kihívás. A HRC Group szakemberei nap mint nap együtt dolgoznak és beszélgetnek a fizikai munkát végzőkkel, és számos alkalommal az derült ki, hogy jól esne nekik több megbecsülés és elismerés.


A szervezők egy kreatív rajzpályázatot is hirdettek „Te mi leszel, ha nagy leszel?” címmel a 6-10 éves, valamint a 11-14 éves korosztály számára. A beérkezett közel 150 pályaműből kiderült, hogy a fiúk leginkább rendőrök, tűzoltók vagy mérnökök szeretnének lenni, a kislányok pedig cirkuszi artisták, állatorvosok és ruhatervezők. A kategóriánként kiválasztott 10-10 pályaműre a Facebook-on lehetett szavazni. A kisebbek kategóriájának nyertese Csikós Péter lett, az idősebb korosztályé pedig Mag Viktor. A nyerteseket kreatív rajzeszközökkel díjazták a szervezők.

További részletek: http://www.koszonjukneked.hu

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 12. 10:38, péntek | Helyi

Két generáció, egy szenvedély: A Mihalik-bajnokcsalád

Ismerjük meg Mihalik Mirát, a még csak tizenhét éves autóversenyzőt.

2025. December 13. 07:10, szombat | Bulvár

Leprás megbetegedést igazoltak Kolozsváron egy ázsiai nőnél

Leprás megbetegedést igazoltak Kolozsváron egy ázsiai fiatal nőnél, további három lepragyanús társa pedig még megfigyelés alatt áll - közölte pénteken a Maszol.ro kolozsvári hírportál.

2025. December 13. 07:10, szombat | Külföld

Ukrajnai háború - Az Európai Unió tartósan befagyasztja az orosz állami vagyont

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács úgy döntött, hogy meghatározatlan időre megtiltja az EU területén befagyasztott, az Orosz Központi Bankhoz tartozó eszközök Oroszországba történő visszautalását

2025. December 13. 07:09, szombat | Belföld

NAV: év végéig érdemes a kisvállalati adót választani

Jövőre még több cég választhatja a kisvállalati adót (kiva), ugyanis megduplázódik a belépési határ.