Városlista
2024. május 8, szerda - Mihály

Hírek

2015. December 03. 07:53, csütörtök | Belföld
Forrás: MTI

Minőségben és választékban jelentősen javult a magyar édességpiac

Minőségben és választékban jelentősen javult a magyar édességpiac

Minőségben és választékban jelentősen javult az elmúlt években a magyar édességpiac, amelynek értéke már megközelíti a válság előtti szintet -

mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére. Ismertetése szerint a 180 milliárd forintot kitevő belföldi édességpiacon továbbra is a kekszek, a táblás és a szeletes csokoládék képviselik a legjelentősebb hányadot, forgalmuk egyenként több mint 25 milliárd forint. Az ostyák, chipsek, desszertek és cukorkák további mintegy 20-20 milliárd forint forgalmú termékcsoportot jelentenek.

Az elnök elmondta, hogy táblás csokoládékból tavaly 7 százalékkal több fogyott, a desszertekből pedig 10 százalékkal nagyobb értékben vásároltak 2014-ben a fogyasztók, mint 2013-ban. Emelkedés volt a különböző szezonális termékek esetében is.

A szövetség a növekedés okát főként a gazdaság kifehéredésében látja, valamint abban, hogy több fogy a magasabb minőségű termékekből, amelyek felfelé húzzák a piacot. Az elnök ugyanakkor jelezte, hogy még mindig csak a piac "visszanövekedéséről" van szó, az eladások csak most közelítik meg a gazdasági válság előtti szintet.

A karácsonyi szezonról Benke Anna, a szövetség titkára adott tájékoztatást, aki elmondta, hogy az idén három fontos változást észleltek a szezonális édességek választékában. Az egyik a jelentős választékbővülés, az idén egészen rendkívüli a kínálat nemcsak Mikulás-figurákból, hanem szaloncukorból és egyéb szezonális termékekből is.

A másik fontos tapasztalat a szakember szerint, hogy látványosan javult a termékek minősége, az idén már alig lehet bevonómasszából készült, gyengébb minőségű termékeket találni. Az arány az elmúlt tíz évben 50 százalékról több mint 90 százalékra változott a valódi csokoládé javára.

A harmadik változásként azt emelte ki, hogy ebben az évben a cukorbetegek és egyéb táplálékérzékenységben szenvedő emberek is nagyon sokféle termék közül válogathatnak. Még úgynevezett paleo-Mikulás is felbukkant a polcokon - jegyezte meg.

Elmondta: a figurás termékeknél az utóbbi időben folyamatosan emelkedik az étcsokoládé aránya. A szaloncukrok között a legnépszerűbb ízesítés a zselés, a marcipános, a kókuszos és a karamellás.

A tavalyi karácsony szezon során a fogyasztók minden addiginál nagyobb összeget, 3,1 milliárd forintot fordítottak édességekre. Értékben az előző évihez hasonló, 650 tonna volt a forgalom.

Benke Anna megjegyezte: mivel számottevő áremelkedésről nem lehet beszélni a piacon, ez azt jelenti, hogy a vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a magasabb minőségű és a prémium termékeket.

Sánta Sándor a Nielsen kutatási adatait idézve elmondta azt is, hogy az ünnepi édességekből a boltok bevétele a tavalyi utolsó két hónapban 16 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszaki, addig rekordnak számító forgalmat. Az emberek leginkább a nagy üzletekben, a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg az édességet, a Nielsen felmérése szerint tavaly a hipermarketek karácsonyi édességekből 19 százalékkal nagyobb bevételt értek el, mint tavalyelőtt. Az édesség-értékesítésben ezzel a hiper- és szupermarketek piaci részesése 55 százalékra emelkedett.

A jelentős piaci koncentrációt mutatja, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzlettípusok együtt 85 százalékos részesedést mondhatnak magukénak a decemberi ünnepekhez kapcsolódó édességek teljes belföldi bevételéből.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 08. 06:00, szerda | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: akik a NATO-t háborúba akarják vonni, azok világháborút akarnak kirobbantani

Akik a NATO-t háborúba akarják vonni, azok világháborút akarnak kirobbantani - mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter kedden Budapesten, a Magyar Atlanti Tanács (MAT) konferenciáján.

2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld

Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója

Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.

2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld

OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét

2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.