Hírek
2018. November 26. 15:52, hétfő | Helyi
Melyik az erősebb, a pozitív vagy a negatív pletyka?
A pletyka, mint tudhatjuk, a világ kezdete óta jelen van az emberiség fejlődésében és életében. Jelen van a magánéletben, az üzletben, de még a baráti, ismeretségi körökben is.
A pletyka legfőbb ismérve a változás és a terjedés, valamint, hogy egy általunk ismert személyről szóljon. Ha nem terjed, akkor titok, ha terjed, akkor változik, hiszen ahány emberen megy végig, valamennyit minden esetben változik. A negatív pletyka többségében abból fakad, hogy az emberek jobban szeretnek szörnyülködni, mint örülni a másik sikerének. De lássuk, mi is ez valójában és hogy is van ez egy vállalat életében.
A vállalatok esetében egyre fontosabb teret kap a személyes találkozás, a szimpátia. Ez minden bizonnyal azért alakult így, mert a technika terjedésével felértékelődnek az emberi, személyes találkozások. Hiszen a digitális fejlődésnek köszönhetően tart ott a világ, hogy az emberek rájöttek, hogy mennyi minden figyel minket és ha valamit leírtunk, akkor azt bárki, bármeddig eltárolhatja, hiszen a digitális világ korát éljük. Épp ezért a bizalom, a személyes kontakt értékesebb és nehezebben adjuk a másiknak. Tehát azt fogjuk szeretni, akiben bízunk, akit személyesen ismerünk.
Ahogy már említettük, a digitálisan bevitt szöveg bármikor tovább küldhető, terjeszthető, változatlan formában tovább adható. Tehát ez nem lehet pletyka, hiszen a változás nem teljesül. Az emberek egyre jobban kezdik felfogni, hogy amennyiben megosztják az információt, az onnantól szabad életet él. Erre alapoznak a fake, rémhír terjesztő oldalak is.
A pletyka, mint hírforrás egyben közösséget is teremt, hiszen nem mindenki ismeri X-et, így róla csak azokkal lehet pletykálni, akik ismerik. Ugyanez igaz Y-ról és Z-ről is. Ez egy vállalat esetében persze kicsit kötöttebb, hiszen egy összeszokott, már-már családias csoportról van szó, ahol mindenki ismer mindenkit, kivéve persze ha állami szintű, vagy egyéb nagy kiterjedésű cégről beszélünk. Ezért van az is, hogy a közös pletyka, a közös információ elmélyíti a kapcsolatokat, így hozva létre mind érdekközösségeket, de akár barátságokat is. Nagyon fontos, hogy tudatában legyünk a pletyka hatalmának, hiszen azzal akár ronthatjuk is a másik hírnevét. Bár sokszor ez is a cél, annak érdekében, hogy bizonyos munka esetében kiüssük a másikat a nyeregből. Ugyanígy működik vállalati szinten is. Fontos, hogy a vezető tisztában legyen azzal, hogy miről pletykálnak a munkatársak, hiszen, ha nő a fluktuáció, akkor az elvándorlók viszik magukkal a céggel kapcsolatos negatív vagy éppen pozitív pletykákat is.
Védekezni úgy lehet a pletyka ellen, hogy a vezetés tisztában van azzal, hogy a munkavállalói mit igényelnek, szükség van a mindennapos vezetői kommunikációra, vagy éppen ellenkezőleg, a terhükre van. Ezt hívják a vállalati életben pletykakontrollnak. Alapvetően pedig nem mindegy, hogy pozitív vagy negatív a pletyka, ami ellen védekezni kellene. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, de azt tudni kell, hogy pletyka mindig van, volt és lesz is.
Ha szeretné cégén belül kordában tartani a pletykát vagy felmérni, hogy milyen a vállalat belső kommunikációja, forduljon bátran az Ispiro Consulting szakértő csapatához, akik az említett szolgáltatások mellett a segítségére lehetnek employer branding és még sok egyéb vállalati kommunikációs kérdéskörben is.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni