Városlista
2024. november 26, kedd - Virág

Hírek

2017. December 20. 15:50, szerda | Helyi
Forrás: Gombkötő Zoltán PR menedzser

Megosztjuk a sportot

Megosztjuk a sportot

Az Invitel a közösségi médiás sportnézési szokásokat kutatta

Szívesen osztjuk meg a sporttal kapcsolatos véleményünket, de csak akkor, ha éppen felkapott témáról van szó – derült ki az Invitel sportnézési kutatásából. A 18-65 éves aktív internetezők körében végzett, nem reprezentatív felmérés többek között arra is rámutatott, hogy alapvetően passzívak vagyunk a közösségi médiában, de kiemelt sportesemények alatt szívesen hangoztatjuk a nézeteinket.

Leginkább élőben, televízión keresztül követjük a sportot, de ha ez nem lehetséges, az interneten keresztül informálódunk az események kimenetéről – derült ki az Invitel legutóbbi sportnézéssel kapcsolatos kutatásából. A felmérés szerint egyre népszerűbbek az online sportoldalak, illetve a közösségi médiából is gyakran tájékozódnak a felhasználók. Az Invitel ennek kapcsán megvizsgálta azt is, hogy miként viselkedünk a digitális térben, ha sportról van szó.

Megfigyelők és kommentátorok

Mindannyian ismerjük azt a jelenséget, amikor egy fontosabb meccs idején megtelik a hírfolyamunk „Gól!”; „Szép volt!” és ehhez hasonló bejegyzésekkel – így, ha nem is volt alkalmunk követni a mérkőzést, végső soron hamar megtudjuk az eredményt. Az Invitel kutatása szerint gyakran találkozunk a közösségi médiában sport témájú (73%) szöveges, képes vagy videós tartalommal, mégsem fejezzük ki feltétlenül a véleményünket. Bár a sportoldalak és az ismerőseink ezzel kapcsolatos bejegyzéseit szívesen olvassuk – ha a preferenciánknak megfelelő, kedveljük is –, de csupán tízből egy ember oszt meg ilyen tartalmat vagy szól hozzá a hírfolyamán megjelenő bejegyzésekhez.

Ezzel szemben a kiemelt sportesemények, világbajnokságok alkalmával egyből szurkolóvá – extrémebb esetben szakértővé – válunk, így más, aktuális témához képest gyakrabban foglalkozunk vele a közösségi oldalakon. Ezt erősíti meg az Invitel kutatása is, amely szerint ilyen időszakban három és félszeresére emelkedik a sporttal kapcsolatos hozzászólási és a megosztási arány – főleg, ha éppen magyar vonatkozású mérkőzések zajlanak.

Sportoló sztárok

A sportolók közösségi profiljainak köszönhetően betekinthetünk a mindennapjaikba, és a megosztásaik által értesülhetünk szerepléseikről, sikereikről.

„A privát szféra mellett általában közösségi ügyek is terítékre kerülnek, amióta a sportolók, játékosok aktívan használják a saját csatornáikat. Ezekkel, a klubok által ritkán ellenőrzött sportolói tartalmakkal néhány óra alatt világméretű kampányokat lehet életre hívni, komoly kihívás elé állítva a közösségi médiás kollégákat” – említette a felmérés kapcsán Éless Dénes, az Invitel online vezetője.

A legnépszerűbb hazai influencerek főleg focisták, ami nem meglepő, hiszen a digitális világban a legtöbben a labdarúgás iránt érdeklődnek. Természetesen az egyes sportágakhoz hasonlóan a sportolók népszerűsége is növekszik egy-egy kiemelt esemény alatt – de ezt követően a legtöbb rajongónak hamar alábbhagy az érdeklődése, és ezzel együtt az aktivitása is.

„A 2018-as év egyik kulcs feladata lesz a sportmarketing szakemberek számára, hogy a rendelkezésükre álló közösségi média és website forrású adatokból le tudják szűrni a szurkolóik és szimpatizánsaik – számukra releváns – jellemzőit és erre megfelelő módon reagáljanak, például a digitális- és az élménymarketing területén” – tette hozzá Éless Dénes.


Az Invitelről

Az Invitel Távközlési Zrt. az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati ügyfeleinek nyújt professzionális szolgáltatásokat. A társaság több mint 20 év tapasztalatával a magyar telekommunikációs piac egyik meghatározó szolgáltatójaként, széles körű portfolióval áll ügyfelei rendelkezésére. Korszerű, interaktív, digitális és HD televízió-, valamint gyors internet- és megbízható telefonszolgáltatásáról ismert a lakosság körében, emellett kisvállalatokra szabott internet-, telefon-, publikus TV szolgáltatásokat és más kiegészítő telekommunikációs csomagajánlatokat is kínál. Az Invitel számos ügyfélszolgálati ponttal várja előfizetőit országszerte, székhelye Budaörsön található.

A közép- és nagyvállalati, intézményi, valamint nagykereskedelmi ügyfelek részére a társaságcsoport másik pillére, az Invitech Solutions nyújt magas színvonalú telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre

2024. November 25. 10:45, hétfő | PR

Innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció

csak a nagyvállalatok stagnáltak, a mezőgazdasági cégek alig innoválnak