Hírek
2017. Június 17. 09:24, szombat |
Belföld
Forrás: mti
Magyarország a régió vezető állama lehet az elektromobilitás terén

Magyarország a régió vezető állama lehet az elektromobilitás terén, a kormány direkt ösztönzőkkel segíti idén is az elektromos járművek terjedését, valamint támogatja a szükséges háttéripar kiépítését
- mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára pénteken, az eTourEurope elektormos rally budapesti állomásán.
A tisztán árammal hajtott autók versenyén az államtitkár közölte: Magyarországon több mint 2300 zöld rendszámos autó közlekedik, ami jelentős mennyiség a környező országokhoz viszonyítva, de a kormány várakozásai szerint 2020-ra ez a szám megtízszereződhet.
Elmondta, hogy az ország teljes átjárhatósága érdekében 80 kilométerenként nagyteljesítményű egyenáramú elektromos töltőállomások épülnek a gyorsforgalmi utak mentén, emellett - az önkormányzatoknak járó 100 százalékos, vissza nem térítendő állami támogatásnak köszönhetően - 75 településen 443 töltőpont létesül több mint 500 millió forintból.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy támogatják az elektromos taxik vásárlását, valamit az elektromos carsharing (közhasználatú autózás) terjedését. A kedvező üzemeltetési tapasztalatok miatt az állami flottát is bővítik, ezért a következő napokban keretszerződést kötnek 2 milliárd forint értékben több mint 200 új elektromos autó beszerzésére önkormányzatok és állami tulajdonú cégek számára - tette hozzá.
Lepsényi István a töltőinfrastruktúra kiépítése és a járművek elterjesztése mellett a kutatás-fejlesztés támogatását és a háttéripar kiépítését is jelentős feladatnak nevezte.
A kormány új képzések indításával kívánja biztosítani az új iparágak szakemberigényét - mondta.
Az ösztönző intézkedések között említette, hogy a tisztán elektromos meghajtású járművekre nincs regisztrációs adó, forgalomba helyezési illeték, visszterhes vagyonszerzési illeték, ráadásul nem kell fizetni utánuk cégautóadót és helyi gépjárműadót sem.
Az elektromos autók terjedését segíti a vásárlásukra biztosított kormányzati támogatás, valamint az ingyenes parkolást biztosító fővárosi helyi rendelet, a tisztán elektromos hajtású személy- és kishaszon-gépjárművek beszerzésének 2 milliárd forintos pályázatán pedig az idén jelentősen - 30-ról 42 százalékra - nőtt a magánszemélyek aránya - tette hozzá.
Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a rendezvényen elmondta, hogy Budapesten egy éven belül több száz töltőpont jön létre. Kiemelte, hogy a közösségi közlekedés többségét a fővárosban már most is elektromos hajtású járművek bonyolítják, de a zöld rendszámos autók száma is megduplázódott Budapesten.
Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke kiszámítható szabályozási és támogatási politikát szorgalmazott az elektromos autók terjedése érdekében. Hozzátette, hogy a járművek hatótávolsága néhány éven belül jelentősen nőhet, a nagyobb - akár több száz kilowattos - kapacitású töltőkkel 10 perc alatt akár 300 kilométer megtételére elegendő energiát vehetnek föl az autók, ezzel pedig már nem különböznek lényegesen a hagyományos üzemű autóktól.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!