Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2014. Április 07. 10:39, hétfő | Belföld
Forrás: mav.hu

Lezárják a „Százlábú hidat”, és több vasútvonalon is megváltozik a menetrend

Lezárják a „Százlábú hidat”, és több vasútvonalon is megváltozik a menetrend

Az előkészítő munkálatok befejezésével a „Százlábú híd" átépítése 2014. április 7-én (hétfőn) a kora reggeli óráktól folytatódik. Ekkor lép életbe a Kerepesi úton az új, ideiglenes forgalmi rend – a városközpont felé hala

A híd felújítása két ütemben történik: az első ütem 2014 végére készül el, a második ütem befejezése 2015. október közepére várható. A munkálatok miatt április 13-a és május 27-e között a MÁV több vasútvonalán is megváltozik a menetrend.

A megváltozott forgalmi rend kiépítése és a trolivezetékek átalakítása április 6-án (vasárnap), 20 órakor kezdődik. Hétfőn hajnaltól – előreláthatólag 2014. november végéig – a kétirányú forgalom a déli hídpályán haladhat úgy, hogy az építés ideje alatt

  • a városközpont irányába egy,
  • a kifelé vezető irányba – a buszsáv megszüntetésével – két forgalmi sávon haladhatnak az arra közlekedők.

Az átépülő hídfélen sávszűkületre és sebességkorlátozásra kell számítani. A hídbontási és -építési munkák várhatóan jelentős torlódásokat okoznak majd a városközpont felé. A trolibuszok közlekedésében jelentős késések várhatók, ezek csökkentése érdekében változatlan menetsűrűséggel több trolibuszt közlekedtetünk a vonalon. Terelőút kijelölésére nincs lehetőség, mivel a környező utcák forgalma alapvetően túlterhelt, és az már nem növelhető.

A kivitelezés teljes időtartama alatt

  • a Kerepesi útról tilos lesz a balra kanyarodás a Hungária körút felől érkezőknek az Asztalos Sándor út és a Gumigyár felé,
  • a korlátozások miatt a reggeli órákban elsősorban a városközpont irányú forgalom torlódására kell számítani.

Kérjük, aki teheti, elsősorban a centrum felé válasszon másik útvonalat, és kerülje el a Kerepesi út ezen szakaszát, akinek pedig erre kell közlekednie, fokozottan figyeljen a kihelyezett táblákra és a megváltozott forgalmi rendre!

A „Százlábú híd" felújításáról

Az utoljára 1973-ban átépült felüljáró a Kerepesi út forgalmát vezeti át a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött. A híd nagy jelentőségű a fővárosi úthálózatban: a 3-as számú főút ki- és bevezető szakaszán helyezkedik el, és fontos összekötő elem a helyi forgalomban is. A felújítás pontosan ütemezett menetrend szerint történik.

A Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési projektjei megvalósításának felelőseként – a nettó négymilliárd forint értékű beruházásra – nyílt közbeszerzési eljárásban a KC-2013 Konzorciummal kötöttünk vállalkozási szerződést 2013. november 11-én.

Változások a vasúti menetrendben – Április közepétől május végéig a Keletibe kevesebb vonat fut be

A „Százlábú híd" átépítése az április 13-a és május 27-e között időszakban érinti a Keleti pályaudvar vasútvonalainak menetrendjét. A vonatok közlekedésének módosítása azért vált szükségessé, mert a felújítás miatt folyamatosan egy-egy vágányon szünetel majd a vasúti forgalom, és a teljes felsővezetéket is áramtalanítani kell a híd alatt. Ezek a korlátozások jelentősen leszűkítik a vonatok ki- és bejárását a főpályaudvaron.

A hat héten át tartó időszakban a Keleti pályaudvar tehermentesítése miatt változik számos vonat menetrendje, kiindulási és célállomása a Budapest–Győr/Szombathely/Sopron/Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs, a Budapest–Pusztaszabolcs–Kaposvár-Gyékényes, a Budapest– Sárbogárd – Baja, a Budapest–Hatvan, Budapest–Újszász–Szolnok, Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonalon.

A kiindulási és célállomás változásán kívül az utasoknak számolniuk kell azzal, hogy a vonatok összeállításában is várhatók változások: a korszerű motorvonatok és a hagyományos, elővárosi ingavonatok közlekedtetése számos esetben felcserélődhet. Műszaki okok miatt a FLIRT motorvonatok csak külön szabályozás alapján közlekednek Keleti pályaudvaron a hathetes vágányzár ideje alatt, ez okozza a szerelvények változását.

A felújítás vágányzári menetrendjének elkészítésekor alapelv volt a munkába és iskolába utazás minél kisebb mértékű megzavarása. Továbbá a menetrendtervezésnél a M4-es metró elindulásával is számolt a MÁV-START Zrt. A fővárosi agglomerációs térség lakosságának jelentős része ugyanis napi bejáró, ez nagy terhelést ró az elővárosi közúti és kötöttpályás közlekedési hálózatra.

Az érintett vasútvonalak vágányzári menetrendje a vasúttársaság honlapján, az alábbi linken érhető el: http://www.mav-start.hu/vaganyzar/vaganyzar.php. A változások az ELVIRA menetrendi keresőben is megtalálhatók, illetve a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat szintén az utasok rendelkezésére áll a +36 40 49 49 49-es telefonszámon. Ezenkívül az állomások pénztáraiban is kérhetők információk, és a személyes ügyfélszolgálatokon, valamint az állomásokon elhelyezett hirdetmények is jelzik a módosításokat.

A hídépítés során okozott kellemetlenségekért szíves türelmüket és megértésüket kérjük!

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

Használtautó-kereskedőt buktattak le az adóellenőrök

Megbukott az adóellenőrzésen az a használtgépjármű-kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.

2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány felszólította az üzemanyag-kereskedőket, hogy áraikat igazítsák a régiós átlaghoz

A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós átlaghoz, hogy a magyar üzemanyagárak ne szakadjanak el attól - jelentette be a nemzetgazdasági miniszter szerdán.

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő