Hírek
2023. Június 28. 13:54, szerda |
Belföld
Forrás: mti
Közzétette az OH a 2022-es országos kompetenciamérés eredményeit

Közzétette az Oktatási Hivatal (OH) a 2021-2022-es tanévben első alkalommal teljesen digitálisan szervezett országos kompetenciamérés eredményeit, a részleteket a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján ismertették.
Brassói Sándor, az OH elnöke közölte, az elmúlt években az országos kompetenciamérésekben átállási folyamat történt, amelynek eredményeképp a 2021-2022-es tanévben már teljesen digitálisan, a Tehetségkapu online felületén zajlottak a felmérések.
Az eredetileg 1999-ben bevezetett papíralapú mérés lebonyolítása, majd az eredmények kiértékelése hatalmas munkát jelentett, emellett a gyerekek érdeklődése, módszerei változtak, "az új generációtól a papíralapú mérés meglehetősen távoli". Ezért döntöttek úgy 2015-ben, hogy elindítják az átállási folyamatot - ismertette az elnök.
Velkey Kristóf Gábor, az OH köznevelési elemzési főosztályának vezetője a tavalyi kompetenciamérés eredményeit ismertetve elmondta: matematikából a 8. és 10 évfolyamon az előző évekhez hasonló eredményt értek el a diákok, 6. évfolyamon az átlageredmény jelentősen javult, szövegértésből a 8. és 10. évfolyamon romlás figyelhető meg, 6. évfolyamon pedig hasonló szinten vannak az eredmények mint egy évvel korábban.
Az eredmények változásában a mérőeszközváltás mellett a koronavírus-járvány is jelentős szerepet játszhatott - jegyezte meg a főosztályvezető.
Elmondta azt is, hogy a digitális átállásnak köszönhetően új mérési területekkel is kiegészült a rendszer: a 6., a 8. és a 10. évfolyamon a matematika, a szövegértés, valamint az angol, illetve német nyelv mellett természettudományból is oldottak meg feladatokat a diákok 2022-ben.
Velkey Kristóf Gábor közölte azt is, hogy sikeresen lezajlottak az idei mérések is. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az iskolák részéről régóta nagy igény mutatkozott a minél korábbi visszajelzésekre az eredményekről, a digitális átállásnak köszönhetően pedig most ez is megvalósul, ettől az évtől ugyanis előzetes eredményeket is tudnak adni a mérés lezárulta után egy-két héttel a tanulóknak és az intézményeknek.
Dugasz János, az OH köznevelési programok főosztályának vezetője a digitális mérés előnyeiről beszélt: nem kell többé próbaméréseket végezni a fő mérés előtt, már nem a szaktanároknak kell javítaniuk az idegennyelvi feladatokat, az iskolák rugalmasabban tudják szervezni a mérést, változatosabbak a feladatok, gyorsabb a kiértékelés, így hamarabb kaphatnak visszajelzést az iskolák és a diákok, valamint bővíteni tudták a mérési területeket és évfolyamokat is.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését
Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot
A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő
2025. Szeptember 16. 07:43, kedd | Belföld
MABISZ: idén is milliárdos károk, jelentős pusztítás a viharszezon országos mérlege
2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld
Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban
Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.