Hírek
2022. December 21. 21:00, szerda |
Helyi
Forrás: Fülöp Edit-Próbakő Kommunikáció
Kiwi.com felmérés: Minden 4. magyar utazik télen külföldre
A karácsonyi zenét és a csúnya pulcsikat is szeretjük utazás közben
Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a szeli át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének. A
tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat.
A magyarok közel 28%-a megy külföldre télen, egy hatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55%-a pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai. A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden 3. 18-29 év közti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen
egy külföldi desztinációt.
A nyárba vágyunk
Összességében leginkább (42%) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok kb. harmada (35,6%) részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket. A síelés minden 5. magyarnak vonzó. A magyarok 18%-a azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien (17%) pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot.
„A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak” – osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.
Ami a nőknek a karácsonyi vásár, az a férfiaknak a wellness
Másra vágynak a nők, mint a férfiak – támasztja alá a Kiwi.com felmérése. Míg a nők főképp a karácsonyi vásárok miatt kerekednek fel, addig a férfiak inkább a wellnesst részesítik előnyben. A síelés a fiatal felnőttek körében jóval kedveltebb elfoglaltság: a fiatalok harmada vágyik sportos kikapcsolódásra. És a Kiwi.com adataiból úgy tűnik, hogy a 18-29 év köztiek bírják a legjobban a hideget, mert a legnagyobb arányban (53%) közülük kerülnek ki a karácsonyi vásárok szerelmesei is.
A tömeg és a sorban állás bosszantóbb, mint a magas jegyár
Honfitársaink 41%-a bosszankodik a magas jegyárak miatt, hiszen karácsonykor mindig többe kerül az utazás. De még ennél is több embert (49%) zavar a nagy forgalom és a sorban állás. Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük, mert az állandó ünnepi zene csak a válaszadók 16%-át idegesíti, a többi utas által viselt csúnya karácsonyi pulcsik pedig csak minden 20.
embernek szúrnak szemet. Az utolsó pillanatra halasztott karácsonyi bevásárlás az utazásra is rányomja a bélyegét a magyarok 13%-ánál, a nehéz poggyászok cipelésétől pedig minden 10. válaszadónak borsódzik a háta. De szerencsére akadnak olyanok is (9%), akik a külső hatásokat kizárják, és nem engedik, hogy bármi elterelje a figyelmüket utazás közben.
*A kutatásról
A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.
A Kiwi.com-ról
A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1500 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com napi 2 milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán, és naponta több mint 50 000 ülőhelyet értékesítenek.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni