Hírek
2016. Június 17. 10:48, péntek |
Helyi
Forrás: Hevesi Nóra Varga Eszter Kommunikációs igazgató Média kapcsolatok menedzser Tes
Kihirdette a Tesco az „Ön választ, mi segítünk” program nyerteseit
Színes játszóterek, zöldellő iskolaudvarok, táborozó gyerekek – néhány példa azok közül, amik a Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjával most megvalósulhatnak.
Az áruházlánc országosan 62 civil szervezet közösségépítő projektjét támogatja egyenként 400 000 forinttal. A pályázat nyerteseit az áruházlánc vásárlói választották ki több mint 2,7 millió leadott szavazattal. A legtöbb szavazatot a szegedi Egy Ebéd Egy Esély Gyermekétkeztetési Közhasznú Alapítvány, a budapesti Életjel Alapítvány és a SUHANJ! Alapítvány szerezte.
A Tesco februárban meghirdetetthttp://„Ön választ, mi segítünk” pályázatára oktatást támogató, egészséges életmódra ösztönző, lakókörnyezet megszépítését és a közösségek fejlesztését célzó programokkal nevezhettek a civil szervezetek. A pályázatokat a Tesco független szakmai partnere, a Magyar Adományozói Fórum előzetesen értékelte és rangsorolta, így 557 jelentkező közül a 179 legjobbnak ítélt jelentkező jutott tovább a szavazási szakaszba. A 62 győztes pályázatot – körzetenként egyet – a Tesco vásárlói szavazással választották ki, május 11-től egészen június 7-ig, összesen 208 áruházban adhatták le voksukat. A győztes minden körzetben az lett, aki a legtöbb szavazatot, azaz zsetont kapta a vásárlóktól. A körzetek nyertesei egyenként 400000 forintos támogatásban részesülnek, amelyet a benyújtott pályázati program megvalósítására kell, hogy fordítsanak.
A 62 körzetben különböző eredményekkel zárult a program: országos szinten a legtöbb szavazatot – 76841 darabot – a Szegedet, Mórahalmát és Sándorfalvát felölelő 58. körzet egyik indulója, a szegedi Egy Ebéd Egy Esély Gyermekétkeztetési Közhasznú Alapítvány gyűjtötte be. Rengetegen voksoltak Budapesten az Életjel Alapítványra és a SUHANJ! Alapítványra is, hiszen előbbi 70143, utóbbi pedig 64888 zsetont kapott a vásárlóktól.
A program során összesen 2701346 db zsetont dobtak be az áruházakban, így a szavazási időszakban átlagosan minden negyedik vásárlás után szavaztak a vásárlók. A leglelkesebbnek a tiszafüredi Tesco vásárlói bizonyultak, ahol a vásárlások 72,21 százaléka után bedobták a zsetont, de kiemelkedően teljesített a budapesti Hubay Jenő téri Tesco Express és a mosonmagyaróvári hipermarket is, ahol 69,6, illetve 65,4 százalékos arányban szavaztak a vásárlások után. A legtöbb zsetont, 59735 darabot a Tesco Szeged Extra áruházban adták le a kihelyezett gyűjtőpontokon. A Tesco Kaposvár Hipermarketben 51658, a Tesco Pécs Hipermarketben pedig 45 628 darab zsetonnal szavaztak.
A vásárlók szavazatainak és a civil szervezetek munkájának köszönhetően többek között hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok részesülhetnek elsősegély és egészséges-életmód képzésben, bővülhet a sérült és fogyatékkal élő gyermekek és családjuk számára megrendezett sportfoglalkozások száma, a szociális éttermek támogatásának köszönhetően meleg étel kerül több ezer mélyszegénységben élő család asztalára és nem utolsó sorban, tornaszobák és kültéri játszóterek fognak megszépülni.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy az „Ön választ, mi segítünk program” – amelyet idén először hirdettünk meg – ilyen sikerrel zárult és ennyi embert mozgatott meg. A pályázatot azzal a céllal indítottuk, hogy olyan projekteket támogassunk, amelyek a közösségekben, munkatársaink és vásárlóink környezetében fejtik ki a jótékony hatásukat. Vásárlóink választottak, mi pedig segítünk a számukra legértékesebb törekvéseket megvalósítani. Hisszük, hogy a 62 győztes pályázati projekt jobbá teszi majd a helyi közösségek életét, ahogy azt is, hogy a program előremutató párbeszédet indíthat el a helyi közösségek tagjai között.” – nyilatkozta Magyar Henrietta, a Tesco kormányzati és közösségi kapcsolatokért felelős vezetője.
A 62 nyertes civil szervezetről, valamint pályázati programjukról ahttp://www.tesco.hu/kozosseg oldalon tájékozódhatnak.
TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 208 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés számos formában megjelenik a vállalat működésében, hiszen Magyarországon több mint 20000 munkatársat foglalkoztat, és ezernél is több helyi beszállító számára nyújt üzleti lehetőséget.
Társadalmi szerepvállalásában a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. Kiemelt figyelmet fordít három fő területre: az egészséges életmód népszerűsítésére, az élelmiszerpazarlás csökkentésére, valamint a fiatalok fejlődési, tanulási lehetőségeinek bővítésére. Évről évre növeli azon áruházainak számát, melyek a keletkező élelmiszerfelesleget rászorulóknak juttatják el az Élelmiszerbankon és helyi civil szervezeteken keresztül; jelenleg a programba eddig 65 Tesco hipermarket kapcsolódott be. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként 2014 szeptemberétől 2016 januárjáig a Tesco összesen több mint 430 millió forint értékben, közel 1000 tonnányi termékkel, elsősorban pékáruval támogatta a rászorulókat. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek – hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő, vagy véradó programokat támogat, de katasztrófahelyzetekben is megbízható partnere a civil társadalomnak. Rendszeresen áll olyan kezdeményezések mellé, melyek az egészséges és tudatos táplálkozást népszerűsítik. 2016-ban hagyományteremtő céllal indította el „Ön választ, mi segítünk” országos pályázatát, amelynek keretében a Tesco vásárlói szavazhatják meg, hogy közösségükben mely program nyerje el a vállalat támogatását.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni