Hírek
2022. Szeptember 20. 15:18, kedd |
Helyi
Forrás: Juhász Péter ǀ BUZZWORD Strategies
Itt a bizonyíték, hogy mennyi hasznot hoz egy jól kihasznált okostanterem
Segítenek a tanárok megtartásában, és növelik a vidéki iskolák vonzerejét az okostantermek,
valamint javítják a gyerekek tanulási eredményeit és tanulási motivációját – amennyiben használatukhoz tanári támogatást, tantervet, komplex keretrendszert is kapnak az iskolák. Többek közt ez derült ki a High-Tech Suli program eredményességét vizsgáló kutatásból.
Interaktív panelek, oktató robotok, 3D nyomtatók, valamint speciális bútorozás – egyebek mellett ezekkel a ma elérhető legmodernebb eszközökkel segít a diákoknak a világ és saját képességeik megismerésében a High-Tech Suli. A Mészáros Csoport pályázat útján támogatja az intézményekben a digitális tanterem és a tanteremhez kapcsolódó pedagógiai program kialakítását. A High-Tech Suli pályázatán 2022-ben újabb öt hazai, valamint négy határon túli iskola nyert egyenként csaknem 30 millió forintos támogatást. Ebből a pénzből nemcsak a digitális felszerelésre, hanem a tanárok képzésére, anyagi támogatására is futja. A programnak köszönhetően így már összesen 34 iskolában, több mint 11 ezer diák tanulhat és kísérletezhet a XXI. századi igényeket kielégítő digitális eszközökkel.
A nyertes iskolákban a leglátványosabb változás az új eszközök megjelenése, az okostanterem kialakítása. Valójában azonban ekkor kezdődik igazán a program – indul a tanárok felkészítése, képzése, mentorálása, hogy a modern gyakorlat beépüljön és megfoganjon. A fejlesztő hatás aztán éveken keresztül kisugárzik sok osztályra, szakkörre, nyári táborra. A megvalósított beruházások eredményeinek ellenőrzésén túl a multiplikatív hatásokra is fény derült az Alapítvány az innovatív oktatásért megbízásából végzett kutatásból. Az értékelés során 2022. május végén és júniusban a programban résztvevő 18 iskolában végeztek kérdőíves és interjú-alapú felmérést, mintegy félezer tanuló, és több mint százhúsz tanár és huszonkét intézményvezető megkérdezésével.
Csillogó szemek és eszközök
A pályázat előtt a legtöbb intézményben nem megfelelő vagy hiányos volt a felszerelés, illetve elavultak az eszközök. Ezen a helyzeten jelentősen javított az okosterem. A pedagógusok és az intézményvezetők a 3D nyomtatókat tartották a leginkább inspirálóknak, és ezzel a tanulók is egyetértettek. A legtöbbet használt eszköz egyébként az interaktív panel, ezt a laptopok követik. A gyerekek a LEGO Spike robot és a lézervágó iránt is élénken érdeklődnek. Az eszközhasználat legfontosabb eleme a diákok és a tanárok digitális kompetenciafejlesztése. A gyerekek legtöbbször úgy érzékelik, hogy játszottak, jól érezték magukat – néha észre sem veszik, hogy tanultak is valamit, noha a digitális eszközökkel való bánásmód elsajátításán túl olyan komplex, a munkaerőpiaci kihívásokra is reagáló soft skilljeik is fejlődnek, mint az együttműködés, kreativitás, kritikus gondolkodás, önismeret.
A High-Tech Suli program szembetűnő érdeme a kihasználtság: míg egy szaktantermet normál esetben heti 15-17 órán keresztül töltenek meg a diákok, addig a High-Tech Suli termek átlagos kihasználtsága hetente 22 óra.
Tarolnak az okostantermek
A High-Tech Suliban az eszközöket nemcsak a program kereteiben biztosított tananyagok átadására, hanem például hátrányos helyzetű gyerekek nyári táboroztatásához, különböző szakkörökhöz is felhasználták. A diákok a projektnek köszönhetően olyan versenyekre jutottak el például a robotika területén, ahova másként nem lett volna esélyük bekerülni. A tanárok sem ragadtak le a megadott tananyagnál – önálló tanterveket kezdtek készíteni, és a program saját készségeik fejlesztésére is ösztönözte őket.
A kutatás szerint azok a pedagógusok, akik használják az okostantermet, általában nem maradnak közömbösek a lehetőségek láttán, elhivatottakká válnak. A kiválasztott iskolák sokkal népszerűbbek lettek, ezekbe a korábbinál többen jelentkeznek még vidéken is. A program a tanárok megtartásában is egyértelműen szerepet játszik – az eszközöket használó, képzésben részesülő pedagógusok sokkal szívesebben dolgoznak tovább az adott intézményben.
A High-Tech Suli program digitális tantermek felszerelésével és a tanárok támogatásával segíti hozzá a gyermekeinket ahhoz, hogy a világ megismerése mellett, a bennük rejlő tehetséget is fel tudják fedezni.
Az Alapítvány az Innovatív Oktatásért célja, hogy köznevelési és szakképzési intézmények részére módszertani, oktatástechnológiai és infrastrukturális fejlesztéseket biztosítson.
A Mészáros Csoport elkötelezett az iskoláskorúak esélyteremtése mellett. Ennek jegyében társadalmi felelősségvállalási programja keretében, pályázat útján segít az iskoláknak digitális tanterem és digitális eszközökkel támogatott pedagógiai program kialakításában.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni