Hírek
2016. Január 28. 15:35, csütörtök |
Belföld
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Bontják a Déli pályaudvar melletti irodaépület kőburkolatát
A gyalogosokat védőtető óvja, a vonatforgalmat nem érintik a munkálatok.
A MÁV megkezdte a Déli pályaudvar melletti ötemeletes üzemi- és irodaépület kőlapjainak bontását, mert a burkolat – több szakértői vélemény szerint is – épületszerkezeti és konstrukciós hibák miatt balesetveszélyessé válhat az utcán közlekedőkre. Az ipari alpinisták várhatóan két hónap alatt végeznek a 410 méter hosszú homlokzattal, ez idő alatt a gyalogosokat védőtető és mobilkerítés óvja. A munkálat a vasúti forgalmat nem érinti, a pályaudvar 1. vágányát és az épület felőli peront viszont 2-3 hétre lezárják.
A burkolatok eltávolítását úgynevezett ipari alpintechnikával végzi el a Strabag PFS Zrt. Képzett ipari alpinisták kötélen leereszkedve kézi kisgépekkel és szerszámokkal bontják ki a köveket. A teljes homlokzat mintegy 2400 négyzetméternyi kőburkolatát várhatóan két hónap alatt szedik le. Az épület két rövid – gyalogosforgalmat nem érintő – oldalán kezdik a munkát, ezt követően kerül sor a vasút felőli, 180 méteres részre. A kivitelezés időszakára az első vágányt és peronját két-három hétre lezárják, de a többi sínpáron zavartalan lesz a vasúti közlekedés. Az utolsó fázisban sorra kerülő, Kosciuszkó Tádé utcai front bontása szakaszosan történik olyan módon, hogy a járda érintett részén védőtető és palánk segítségével folyamatosan biztosítják az üzletekbe, irodákba való bejutást. A figyelemfelkeltő táblák mellett a gyalogosokat mobilkerítés is véd, és az elkerített munkaterületek közelében biztonsági őrök is segítenek a tájékozódásban.
A Budapest-Déli pályaudvar vasútüzemi és irodai funkciót ellátó ötemeletes épületszárnyának kőburkolata és annak rögzítő elemei a negyven évvel ezelőtti építéskor rendelkezésre álló technikai lehetőségek és konstrukciós hibák, valamint az időjárási hatások miatt annyira elhasználódtak, hogy a homlokzat külső kőlapjainak bontása elkerülhetetlenné vált, a Kosciuszkó Tádé utcán és a pályaudvar épület felőli peronján közlekedők biztonsága érdekében.
Az irodaépületen egyre inkább mutatkoznak a külső héjazat állapotromlásának jelei: kezdenek kilazulni az ablakpárkányok, elmozdulni a burkolatkövek, tavaly augusztusban egy kőlap levált a rögzítés tönkremenetele miatt. Ezt követően a MÁV statikusa, majd pedig független szakértői vizsgálat is megállapította, hogy a kőburkolati elemek további állapotromlás esetén veszélyeztethetik a közforgalmi területeken és a pályaudvar 1. vágánya mellett közlekedőket. Ezért a balesetveszély elhárítása érdekében el kell távolítani a három centi vastag külső kőburkolatot az irodaépület teljes homlokzatán, mert helyenkénti javítással és a kövek újbóli visszarögzítésével már nem lehet megbízhatóan stabilizálni a felületet. Emellett a héjszerkezet változatlanul hagyásával történő burkolatpótlásra, illetve a jelenlegivel azonos konstrukciójú homlokzat helyreállításra az érvényben lévő műszaki, építészeti, hőtechnikai és tűzvédelmi előírások sem biztosítanak lehetőséget.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.