Hírek
2012. Július 24. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A sóbevitel visszafogása csökkenti a rák kockázatát
A sófogyasztás és a sóval teli ételek - reggeli bacon szalonna, gabonapelyhek, kenyér - visszafogása csökkenti a gyomorrák kialakulásának kockázatát - számol be a BBC a Világ Rákkutató Alapítvány vizsgálatáról.
Az alapítvány azt szeretné elérni, hogy kevesebb sót vigyenek be az emberek szervezetükbe, valamint, hogy az egyes élelmiszereken egyértelműen tüntessék fel a benne található só mennyiségét.
Szakértők szerint ugyanis minden hetedik gyomorrákot meglehetne előzni azáltal, hogy betartják a napi irányadó sóbevitelt, ami maximum 6 gramm. A túl sok sók ugyanis rosszat tesz a vérnyomásnak, szív-és érrendszeri problémákhoz és stroke-hoz vezethet.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
