Hírek
2011. Október 23. 07:45, vasárnap |
Belföld
Forrás: OrintPress
A popzene hatására isznak a tinik?

A kutatók szerint a tizenévesek alkoholfogyasztási szokásait nagy részben befolyásolják a popslágerek is.
Sok szövegében ugyanis az alkoholos italok márkaneveit összekötik a luxussal, a szórakozással, ami imponál a fiataloknak, így ha kimenőt kapnak otthonról, azonnal ezeket a termékeket keresik majd.
A kutatások szerint a leggyakrabban a rap, R'n'B és hiphop számokban hallhatóak a különféle, trendinek tartott alkoholos termékek márkanevei. Márpedig ezekben a videoklipekben sokszor a luxus, a buli áll a középpontban, így a fiatalok fejében az alkohol és az áhított életmód összekapcsolódik - írja az Addiction.
A szakemberek pontosan elemeztek 793 olyan slágert, amelyek 2005 és 2007 között voltak divatosak. Az elemzés közben figyeltek fel arra, hogy ezeknek a daloknak a 25 százalékában konkrét alkohol márkanevek hallhatóak - ez pedig nagy befolyással van a tinik fogyasztási szokásaira.
A szakértők szerint mivel ezeket a divatos slágereket a kamaszok gyakran hallgatják, így egyfajta reklámként működnek, és hozzájárulhatnak ahhoz, hogy ezek a gyerekek a megengedettnél jóval korábban italozni kezdjenek. Az italgyártókat azonban nem okolják, hiszen ezek a burkolt reklámok az esetek túlnyomó többségében a gyártók tudta nélkül kerülnek be a szövegekbe.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 20. 08:00, csütörtök | Belföld
6000 megawatt felett termeltek a hazai naperőművek
Kedden újabb csúcsokra ért a magyarországi zöldenergia termelés.
2025. Március 20. 07:54, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a brüsszeli liberális elit nem maradhat a helyén
A brüsszeli liberális elit nem maradhat a helyén, Európának új vezetésre, új patrióta vezetésre van szüksége, amely nem a saját hatalmát építi, hanem a nemzetek Európáját erősíti
2025. Március 19. 07:57, szerda | Belföld
A kormány szerint a kereskedők elkezdték csökkenti az árakat
A kormány mindent megtesz a családok, idősek anyagi biztonságáért, védelméért, nem engedi meg, hogy a kereskedelmi láncok elvegyék az emberek pénzét, mert extraprofitot szeretnének maguknak
2025. Március 19. 07:44, szerda | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: a Magyar Honvédség újra Embert keres a vasra!
Elindult a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség Embert a vasra! harmadik kampánya, a 2023-ban indított toborzó lényege, hogy az új haditechnikával felszerelt alakulatokhoz fiatalokat hívjanak a seregbe