Hírek
2025. Február 16. 08:54, vasárnap |
Belföld
Forrás: MTI
A GVH több mint 35 millió forintra bírságolta a Foodora ételrendelési portált, mert megtévesztette a fogyasztókat

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - jelentette be pénteki közleményében a hatóság.
A Foodora Magyarország jelezte: a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesznek, viszont tartalmával nem értenek egyet.
A GVH közleménye szerint a cég egy 2023 őszi akciójában kétezer forint kedvezményt és ingyenes szállítást ígért, azt ugyanakkor nem közölte, hogy ez csak a hatezer forint feletti rendelésekre vonatkozott. A vállalkozás késleltette a GVH eljárását, ezért a versenyfelügyeleti bírságon felül 20 millió forint eljárási bírságot is kiszabott rá a GVH Versenytanácsa, amit a cég már be is fizetett.
A GVH figyelmeztetett: a nemzeti versenyhatóság az ételkiszállító vállalkozások kereskedelmi tevékenységét is kiemelten figyeli.
A hatóság vizsgálata szerint a cég 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról. Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa - figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét - összesen 35,2 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Mindez arra hívja fel az eljárás alá vont vállalkozások figyelmét, hogy adatszolgáltatási kötelezettségüknek pontosan és határidőben kell eleget tenniük - hangsúlyozta a GVH.
A konkrét ügy kapcsán a GVH arra hívta fel a figyelmet, hogyha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.
A Foodora Magyarország közleményében kiemelte, azon dolgoznak, hogy a szolgáltatásuk bárki számára elérhető legyen. Népszerű kedvezményes akcióik, vagy előfizetési programjuk megfizethető opciókat kínálnak megrendelőiknek.
A társaság kifejtette: reklámkampányai célja az átlátható és teljes körű tájékoztatás. A hatóság megállapítása szerint egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntették fel, azt azonban cáfolják, hogy szándékosan elhallgatták az ajánlat részleteit. Hirdetési felületeiken, továbbá a webes felületükön és az applikációban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető - írja a társaság.
Hozzátették, a Foodora Magyarország, a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait, és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába.
A Foodora mindig is a jogalkotó szándéka szerint kíván eljárni, ezért az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartják. A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre újabb válaszokat adtak, azokat pontosították - tették hozzá.
A vállalkozás elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadja a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait - közölték.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 20. 09:13, vasárnap | Belföld
Nagy István: Felszámolták a rábapordányi telepet, de a vírus megállításához minden állattartó fegyelmezettsége kell
Felszámolták a ragadós száj- és körömfájásvírussal fertőzött rábapordányi állattartó telepet.
2025. Április 19. 08:31, szombat | Belföld
Nagy István: a saját állatai megóvása érdekében minden gazdálkodó továbbra is tartsa be a hatósági előírásokat
Nagy István nyomatékosan ismét arra kért minden gazdálkodót, hogy a saját állataik megóvása érdekében továbbra is tartsák be a hatósági előírásokat; csak az lépjen be az állattartó telepre, akinek jelenléte elengedhetetlen.
2025. Április 18. 09:47, péntek | Belföld
ÉKM: jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése
Jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése, a beruházás az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése