Hírek
2012. Augusztus 08. 05:00, szerda |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A D-vitamin hiány növeli a halálozás kockázatát
A D-vitamin hiányban szenvedő időskori felnőttek magasabb halálozási kockázatnak vannak kitéve, különösen, ha még gyengék is - írja a HealthDay. A kutatást az Oregon Állami Egyetem szakemberei végezték, akik több mint 4300 amerikai, 60 évnél idősebb felnőtt adatait elemezték.
A tanulmány ideje alatt 30 százalékkal nagyobb volt a halálozási aránya azoknak, akik D-vitamin hiányban szenvedtek, mint a társaiknak. Akik gyengék voltak, azoknak kétszeres volt a halálozási kockázatuk, azoknál, akiknél a D-vitamin hiány és a gyengeség párosult, pedig háromszorosára emelkedett a rizikófaktor - állapították meg a szakemberek.
A tanulmány szerint ezért fontos felmérni a szervezet D-vitamin szintjét, különösen azoknál az idősebb korúaknál, akik törékenyek. Mivel a D-vitamin fontos szerepet játszik a csontok és az izmok működésében, ezért érthető, hogy annak hiánya gyengeséget okoz, különösen az idősebb korúak esetében.
Bár a tanulmány kapcsolatot talált a D-vitamin hiánya és a magasabb halálozási kockázat között, ez nem bizonyul ok-okozati összefüggésnek.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
