Hírek
2023. Március 01. 15:15, szerda |
Helyi
Forrás: Próbakő Kommunikáció, Fülöp Edit
A barátaink ajánlása többet dob latba, mint a pénztárcánk vastagsága amikor úticélt választunk
A költségvetés fontos, de nem a legfontosabb faktor, amikor a következő úticélunkról döntünk –mutatják a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai*.
A magyarok sokkal inkább támaszkodnak barátaik, családtagjaik ajánlására az utazás tervezésekor, mint a régió vizsgált országainak lakói. De nemcsak ebben tűnünk ki: mi vagyunk azok, akik a legkíváncsibbak vagyunk a felkeresett ország helyi specialitásaira, és mi üldögélünk legszívesebben kávézókban is.
A Kiwi.com, a vezető cseh utazási technológiai vállalat arról készített reprezentatív felmérést Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, hogy mi alapján választanak úticélt azok, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön, és hogy mi az, amit sosem hagynak ki, amikor egy új országban járnak.
A régióban az ár dönt, nálunk a barátok
Míg régiós átlagban a költségvetés a legmeghatározóbb a következő úti cél kiválasztásánál, addig a magyaroknál sokkal inkább a barátok, családtagok ajánlása dönt, és az utazásra szánt összeg csak a 2. ebben a sorban. Nekünk leginkább tehát a barátok, családtagok ajánlása számít, honfitársaink 56%-a az ő beszámolóik alapján választja ki a következő úticélját. 52%-ot befolyásol az ár, 46% pedig biztosan
végez online kutatást, sőt kb. minden 10. magyar a Facebookról, Instagramról szerez inspirációt.
Akadnak olyanok is (3%), akik TikTok videókat pörgetve kapnak kedvet egy-egy desztinációhoz.
„Természetesen a fiatalabb generáció tagjai a legfogékonyabbak a social csatornák utazásos tartalmaira, de a Z generáció tagjainak az utazás, felfedezés iránti fokozott érdeklődésére utal az is, hogy a barátok ajánlásaira is ők a legkíváncsibbak” – osztotta meg a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.
Ízek és ücsörgés – erre vágyunk különösen, amikor utazunk
Tízből hét magyar biztosan felkeres olyan helyeket, ahol megkóstolhat helyi ételeket, és közel minden 5. magyar képet is készít a tányérjáról, amit aztán megoszt a különböző social felületein. A régiós adatok alapján a magyarok a legkíváncsibbak a helyi ételek ízeire. Még ennél is inkább kitűnünk abban, hogy mi szeretünk leginkább kávézóban ülni és onnan szemlélni a világot.
Nemek közül a nőkre (46%) ez különösen igaz, generációkat tekintve pedig a Z generáció emelkedik ki (44%). A kávézóban üldögélésben egyébként mind a nemeket, mind pedig a korosztályokat tekintve mi visszük a prímet a régióban vizsgált országok közül.
A magyar fiatalok kevésbé élőznek utazás közben
Fotókat biztosan készít a magyar utazók 64%-a, Facebook és/vagy Instagram sztorit pedig a 14%-a. Ezek ránk kevésbé jellemzőek, mint a környező országokban élőkre. Természetesen a fiatalabb generáció az, amelyik inkább élőzik utazás közben. Nincs ez másképp a nálunk sem. Minden 5. magyar fiatal osztja meg utazásos élményét azonnal sztoriban. De az adatokból úgy tűnik, hogy a magyar Z generáció tagjai kevésbé élőznek utazás közben, mint a cseh, a lengyel, a román vagy szlovák fiatalok.
*A kutatásról
A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com
megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.
A Kiwi.com-ról
A csehországi székhelyű Kiwi.com vezető utazási technológiai cég világszerte több mint 1500 embert foglalkoztat. A Kiwi.com innovatív algoritmusa lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen útvonalon egyesítsék a hagyományos és fapados
légitársaságok közötti járatokat. A Kiwi.com napi 2 milliárd árellenőrzést végez a globális járattartalom 95%-án, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy jobb útvonalat és árakat találjanak, amelyeket más keresőmotorok nem láthatnak. Napi százmillió keresést hajtanak végre a Kiwi.com weboldalán, és naponta több mint 60 000 ülőhelyet értékesítenek.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 25. 10:45, hétfő | PR
Innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
csak a nagyvállalatok stagnáltak, a mezőgazdasági cégek alig innoválnak