Hírek
2019. Szeptember 16. 11:07, hétfő |
Helyi
Forrás: Csongrád Megyei Kormányhivatal
Kerülje el a kikapcsolást! (2019-VII.)
Tájékoztató a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályairól
Bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy figyelmetlenség vagy fizetési nehézségek miatt nem fizette be a közműszámláit, ezért az adott szolgáltatást kikapcsolják. Kiadványunk segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről.
Amennyiben a felhasználó már kapott értesítést a szolgáltatás lehetséges szüneteltetéséről – azonkívül, hogy minél hamarabb befizeti a tartozást –, vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatójával, és az előírt módon haladéktalanul igazolja, hogy megtörtént a befizetés. Így elkerülhető, hogy a már befizetett, de könyvelésre még nem került összeg miatt megtörténjen a kikapcsolás.
Ha a kikapcsolás után a lakossági fogyasztó nem rendezi a tartozását és nem kéri a visszakapcsolást, a villamosenergia-szolgáltató 30 nap után felmondja a szerződést, a földgázszolgáltató pedig jogosulttá válik a szerződés felmondására. Amennyiben a fogyasztó rendezi valamennyi lejárt tartozását, valamint a – szerződésszegés miatti – ki- és visszakapcsolás díját, a villamosenergia- vagy földgázkereskedő a tudomásra jutás időpontját követően a felhasználó kérésére 24 órán belül kezdeményezi a visszakapcsolást az elosztónál (amely a visszakapcsolást elvégzi). Lakossági fogyasztó esetén az elosztó a kezdeményezéstől számított 24 órán belül köteles a visszakapcsolásnak eleget tenni. Vízszolgáltatás esetében a visszakapcsolásra három nap áll a szolgáltató rendelkezésére.
Amennyiben a felhasználó jogszerűtlennek véli a szolgáltató kikapcsolásra vonatkozó eljárását, panaszával először a szolgáltatóhoz forduljon. Ha vitáját nem tudja itt rendezni, fogyasztóvédelmi hatósági eljárást kezdeményezhet lakossági fogyasztóként a területileg illetékes megyei kormányhivatal járási hivatalánál, vagy nem lakossági fogyasztóként a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál. Jogszerűtlen kikapcsolás esetében a szolgáltató (a kereskedő vagy az elosztó) a garantált szolgáltatások megsértése miatt – a Hivatal határozata alapján – automatikusan köteles kötbért fizetni a felhasználó részére.
FONTOS TUDNIVALÓK
• a felhasználó egyik legfontosabb kötelezettsége, hogy közműszolgáltatással kapcsolatos számláit határidőben befizesse,
• abban az esetben, ha késik a befizetéssel, haladéktalanul jelezze a szolgáltatónak, és kezdeményezze a fizetést könnyítő lehetőségek igénybevételét,
• amennyiben a szolgáltató elrendeli a felhasználási hely kikapcsolását, erről mindenképpen értesíti a felhasználót,
• a kikapcsolás elkerülése érdekében – az erről szóló értesítés kézhezvételét követően – a felhasználónak indokolt haladéktalanul befizetnie a tartozását,
• a tartozás megfizetésének igazolását a kikapcsolást elrendelő szolgáltatónál (kereskedőnél) kell a felhasználónak mihamarabb bemutatni,
• a kikapcsolást végző munkatársak a helyszínen nem jogosultak elfogadni a befizetés igazolását és leállítani a kikapcsolás folyamatát,
• a befizetés igazolását követően a szolgáltatók azonnal megkezdik a visszakapcsolás intézését az ellátás mielőbbi visszaállítása érdekében.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni